Tänään herättiin 7.15. Liikkeelle lähdettiin joskus 8 jälkeen. Kierreltiin hieman lähiympäristöä. Yritettiin etsiä punaisten lyhtyjen katua. Löydettiin kyllä alue, mutta ei sitä 'pääkatua'. Oli aika mielenkiintoista kävellä Amsterdamissa, kun lähes kaikki paikat aukesivat vasta 10 aikaan. Kävimme myös ostamassa viimeiset tuliaiset kaupasta.

9.30 aamupalalle. Meinasimme mennä vielä katsomaan yhtä lähellä olevaa kirkkoa, mutta se aukesi vasta 10.30. Joten menimme takaisin huoneeseemme. Oli hyvä asia, että olin ottanut matkalaukku vaa'an mukaan. Laukku nimittäin painoi reilusti liikaa.

Saatuamme kamat kasaan raahasimme laukkumme alas. Oli muuten hyvin hankalaa saada iso laukku alas jyrkkiä ja kapeita portaita.

Palautimme respaan avaimet sekä kaukosäätimen, jonka olimme saaneet tulopäivänä. Siitä sitten kävelimme juna-asemalle. Junalipun ostaminen oli helppoa, mutta oikean laiturin löytäminen oli sitten toinen asia. Onneksi on WiFi ja google. Laiturin taulussa nimittäin ei lukenut lentokenttä, vaan Hoofddorp. Tai no pienellä luki lentokenttä. Sinne vaan. Onneksi menimme heti junaan, kun sen näimme niin pääsimme istumaan. Matka juna-asemalta lentokentälle kesti sen 18min.

Lentokenttä oli taas oma juttunsa. Koska se on niin iso. Onneksi löysimme näytön missä luki Helsinki ja minne piti mennä. Saimme kävellä kyllä tosi kauan että pääsimme meidän pisteelle missä saimme laittaa laukun ruumaan. Siinä sitten ilmeni, että laukku oli liian painava. Siirsimme vain muutaman asian meidän pieniin laukkuihin ja laukku lähti eteenpäin.

Turvatarkastuksessa oli kyllä tosi kiva mies. Hymyili ja tervehti iloisesti. Höpötti siinä muutenkin tosi iloisesti. Siinä oli myös body scan. Mentiin seisomaan sellaseen juttuun ja laitettiin kädet ylös ja sit skannattiin :D

Siitä sitten lähdettiin etsimään meidän lähtöporttia. Se löytyi melko helposti. Istuskeltiin siin lähellä vähän aikaa, kunnes muistettiin että tulee pitkä aika syömättä. Mentiin siis siihen läheiselle kioskille. Mä ja Minttu päätettiin heti ottaa kolmioleipä puoliksi, mutta äitillä oli ongelmia valita. Ottaako salaatin vai hedelmäsalaatin. Ongelmana oli myös se, että äiti ei saa syödä viljaa, maitotuotteita eikä tykkää mausteisesta ruuasta. Lopulta Minttu sanoi 'Valitse nyt tai ei oteta sulle mitään', joten äiti päätyi salaattiin.

Tää reissu äitin kanssa on ollut muutenkin hieman huvittava. Äitin perään piti kattoo koko ajan, pitää kädestä ku ylitettiin tie, valita ravintola äitin syömisten perusteella sekä ei voitu mennä ihan joka paikkaan äitin takia :D Äiti on ku aikuinen lapsi :D

Lentokoneeseen päästiin n.13.50. Lennon lähtö oli alunperin 7min myöhässä, mutta kaikki pääsi niin nopeasti omille paikoille, että oltiinkin ihan aikataulussa.

Lennolla saatiin pieni läämin pasta annos sekä hieman möhemmin pieni muffinssi ja kahvi/tee. Lento kesti sen alle 2,5 tuntia.

Helsinki-Vantaan lentokentällä saimme laukun nopeasti ja sitten saikin soittaa AirParkiin. Auto tuli hakemaa  n.5 minuutin päästä ja vei ihan oman auton luokse sekä kuski nosti laukkumme oman automme kyytiin.

Ja siitä sitten kotia kohti. Kiva reissu oli!