Herättiin siinä 8 maissa. Aamupala oli taas 9.30. Aamupalan jälkeen lähdettiin ostamaan raitsikkalippuja. Raitsikalla ajelimme Leidsepleiniin.

Hieman mietitytti sää. Nimittäin Foreca ennusti sadetta ja ulkona oli tosi pilvistä.

Olin jo eilen ostanut liput Keukenhofiin, joka sisälsi kuljetuksen sinne ja takaisin. Lipussa luki vain, että bussi lähtee Leidsepleinistä, mutta ei yhtään tarkemmin että mistä. Onneksi Amsterdamissa on turisteille tarkotettuja infopisteitä joka paikassa, joten pystyin kysymään apua.

Viimein pääsimme bussipysäkille. Siellä seisoskeli mies jonka selässä luki service. Hän kysyi minne olimme menossa ja oliko meillä jo lippu. Koska meillä oli jo lippu, hän jätti meidät rauhaan.

Pian tuli bussi, joka vei meidät lentokentälle. Matka kesti n.45min ja onneksi saimme istua. Oli kuitenkin kiva, kun saimme katsella hieman erilaisia maisemia. Lentokentällä vaihdettiin bussia. Toisen bussin löysi melko helposti, sillä siellä seisoskeli ihmisiä oranssi takki päällä, joissa luki Keukenhof. Toinen bussimatka kesti n. 40 min. Siinä valitettavasti emme päässeet istumaan sillä se oli täynnä.

Keukenhofiin olisi päässyt myös nopeammin, mutta olen pihi ja ostan aina edullisimman.

Keukenhofissa pääsimme nopeasti ja helposti sisälle.

Olimme siellä n. 12 maissa, mutta suosittelen menemään aikaisemmin. Sillä siellä oli todella paljon ihmisiä siihen aikaan.

Keukenhofissa oli lapset huomioitu sillä, että siellä oli jonkinsortin leikkipuisto sek eläimiä mitä sai silitellä. Lampaita, kanoja, vuohia, ankkoja ja pupuja.

Siellä näkyi myös paljon vanhoja ihmisiä pyörätuolissa. Paikka oli suunniteltu niin, että pyörätuolissa pääsi lähes jokapaikkaan.

Tuulimyllyn luona myytiin lippuja veneretkelle, joka kesti 45min ja maksoi 8e. Tietenkin menimme. Veneeseen noustessa siinä vieressä oli pieni koppi josta sai kuulokkeet. Kuulokkeet laitettiin penkissä olevaan juttuun ja sitten kuulokkeista kuului selitystä melkein koko matkan ajan. Selitettiin hieman Keukenhofin ja tulppaanien historiasta.

Venereissun aikana alkoi paistaa aurinko, mutta silti tuuli paljon. Oli se silti parempi kuin se, että sataa. Sillä hieman aikaisemmin tihkutti hieman.

Kiertelimme Keukenhofia puoli kuuteen asti, jolloin lähdimme takaisin päin. Emme menneet ihan Leidsepleiniin asti, sillä olin ottanut aikaisemmin selvää että Amsterdamissa on Korealainen ravintola johon halusin. Löysin sen helposti google mapsin avulla.

Korealainen ravintola oli aivan mahtava. Sai syödä niin paljon kuin jaksoi samalla hinnalla. Tilasimme kimbapia ja lihaa. Äiti ei oikein osannut käyttää puikkoja, joten hänelle oli pakko pyytää haarukka ja veitsi.

Ravintola oli myös todella kallis. 87e kolmelta. Mutta olin todella tyytyväinen ja iloinen, että käytiin siellä. Aiitä sitten etsimme lähimmän raitsikkapysäkin. Näin kuitenkin siinä vieressä kaupan, josta kävin ostamassa karkkia :D

Raitsikalla siitä sitten pääjuna-asemalle ja sieltä hotellille. Hotellilla aloimme pakkaamaan tavaroitamme jo valmiiksi huomista varten.